Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
tel. 56 688 20 19
sp3@wabrzezno.com

foto1

SP 3

foto1

SZKOŁA

foto1

PRZYJAŹNI

foto1

SPORTU

foto1

I SUKCESU :)

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

SP 3 przystąpiła do ogólnopolskiej akcji przeciwko hejtowi: #jestnaswiecej. W maju wychowawcy przeprowadzili zajęcia profilaktyczne przeciwko hejtowi.

Akcja #jestnaswiecej ma na celu pokazanie, że osób które chcą w sposób kulturalny korzystać z sieci, jest więcej niż hejterów. Hejterzy w internecie są bardzo głośni, ale wcale nie jest ich najwięcej. W akcji pomagają muzycy z zespołu Afromental – Baron i Tomson, którzy sami doświadczyli hejtu.

Uczniowie naszej szkoły chcieli pokazać, że są przeciwko hejtowi w sieci i na znak solidarności założyli pomarańczowe sznurówki – symbol akcji #jestnaswiecej.

Zuzanna Kurek – nauczyciel informatyki,
inicjator akcji w SP 3

 

 

Dla młodzieży:

Hejt zalewa sieć. Widzisz go w formie komentarza pod zdjęciem koleżanki,  jako mem na polajkowanym fanpage’u, czy pod postacią obraźliwego filmu.

Co robić z hejtem?

  • Nie daj się sprowokować. Często złośliwe komentarze powstają z nudów – dlatego nie dawaj pożywki trollom i nie odpowiadaj im w ich stylu.
  • Sam nie atakuj innych. Jeżeli masz coś skrytykować, to krytykuj konstruktywnie. Jak? Patrz dalej.
  • Korzystaj z narzędzi do walki z internetową agresją. Ktoś Cię obraża? Zgłoś jego komentarz do administratora portalu. Ktoś Cię prowokuje? Zablokuj go. 
  • Sprzeciwiaj się. Ktoś Cię obraża? Nazwij hejtera hejterem!
  • Pogadaj ze specjalistami. Nie wiesz co robić, a sprawa Cię przerasta? Pod numerem 116 111 codziennie czeka ktoś, kto podpowie Ci co robić.
  • Pogadaj z kimś szczerze. Pamiętaj, że przyjaciele i rodzice zawsze Cię wysłuchają, okażą wsparcie, a może podrzucą Ci cenne rady albo sposób na rozwiązanie sytuacji.

 

Co robić, gdy jesteś świadkiem hejtu?

 

  • Okaż wsparcie innym. Widzisz, że komuś innemu się obrywa? Zareaguj, podpowiedz ofierze, co może zrobić. 
  • Nie wspieraj hejtu. Nie udostępniaj chamskich komentarzy, nie lajkuj obraźliwych treści.

 

Napisz w komentarzu #jestnaswiecej, pokaż, że przeciwstawiasz się takim zachowaniom.
(źródło: https://jestnaswiecej.pl/)

 

W kwietniu i maju dzieci z naszej szkoły włączyły się w XI edycję akcji „Kredki dla Afryki” organizowaną przez fundację Asante, która wspiera placówki oświatowe w Afryce. 

Fundacja zajmuje się zbiórką przyborów szkolnych z polskich szkół. Przybory szkolne są niezbędne w procesie edukacji i mogą pomóc dzieciom z ubogich rejonów Afryki. My mogliśmy pomóc dzieciom ze szkół w Kenii, Zambii, Ganie i Togo. Udało nam się zebrać takie oto przybory szkolne: 50 kompletów kredek, 6 kompletów kredek pastelowych, 20 kompletów plasteliny, 4 komplety kredy,                39 pędzli, 15 kompletów farb plakatowych, 9 kompletów farb akwarelowych, 155 długopisów, 120 ołówków, 20 kompletów pisaków, 2 zakreślacze, 36 zeszytów w wąskie linie, 24 zeszyty w szerokie linie, 77 zeszytów w kratkę, 3 zeszyty A 5,15 bloków technicznych z białymi kartkami, 10 bloków technicznych z kolorowymi kartkami, 10 bloków rysunkowych z białymi kartkami, 11 bloków rysunkowych z kolorowymi kartkami, 12 wycinanek, 14 notesów, 2 komplety naklejek, 1 opakowanie bibuły, 11 nożyczek, 47 klejów, 12 linijek, 14 ekierek, 7 kątomierzy, 1 cyrkiel, 2 liczydła, 31 gumek, 21 temperówek, 2 worki gimnastyczne. 

     

„Radość naszych małych przyjaciół na Czarnym Lądzie
jest dla nas największym marzeniem, które pomagacie nam spełniać.” 

(fundacja Asante)

 

Nieważne, czy będziemy pomagać osobie z tej samej ulicy, z tego samego miasta, z tego samego kraju czy mieszkającego tysiące kilometrów stąd. Ważne, że chcemy wnosić w ich życie coś dobrego, coś miłego.

 

Bardzo dziękujemy za tak liczny udział w zbiórce!

Karolina Borowiecka i Magdalena Dąbrowska

 

                                                      

Dnia 10 maja 2019 roku uczniowie klas 6 a i 6 d uczestniczyli w wycieczce do Warszawy.
O godz. 6.45  spotkaliśmy się z pilotem wycieczki Biura Podróży IVANTI – panem Pawłem, który na cały dzień (jak się później okazało), zapewnił nam szereg atrakcji.
Poznaliśmy Warszawę „na sportowo”. Rozpoczęliśmy od wizyty w  MUZEUM SPORTU I TURYSTYKI zlokalizowanym  w nowoczesnym budynku Centrum Olimpijskiego. Podczas zwiedzania z przewodnikiem poznaliśmy historię polskiego sportu, zobaczyliśmy oryginalne medale, żetony, plakiety, puchary i odznaki polskich olimpijczyków.
Następnie po dobrym obiedzie, udaliśmy się na spacer po Warszawie. Zobaczyliśmy Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, Stare Miasto, Pałac Kultury i Nauki, Grób Nieznanego Żołnierza.

Reszta naszego pobytu w stolicy upłynęła nam na atrakcjach na STADIONIE NARODOWYM – przeszliśmy z przewodnikiem trasą „Piłkarskie emocje”, czując przedmeczową atmosferę w piłkarskiej szatni. Mieliśmy okazję zasiąść wygodnie na ławce zawodników, by za chwilę wejść na płytę Stadionu Narodowego, a potem odwiedzić salę pomeczowych konferencji.

W drodze powrotnej w autokarze „nasz” pilot przeprowadził konkurs wiedzy, który wygrała Martyna Kolczyńska z klasy 6 a.
II miejsce zajął Kacper Patyk z klasy 6 d, a III miejsce Nikodem Kempa z 6 a.

 

Wycieczkę na pewno można zaliczyć do udanych, o czym świadczy zadowolenie uczestników.

 

ZK

W tym roku odbyła się XX edycja ogólnopolskiego konkursu geologiczno-środowiskowego „Nasza Ziemia – środowisko przyrodnicze wczoraj, dziś i jutro", organizowanego przez Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy w Warszawie. Konkurs rozgrywany był w trzech kategoriach wiekowych: dla szkół podstawowych (klasy 1-6) jako konkurs plastyczny, dla szkół gimnazjalnych, szkół podstawowych (klasy 7-8) i ponadgimnazjalnych  jako konkurs wiedzy geologiczno-środowiskowej.

Tym razem uczestnicy konkursu mieli opisać  jedno zdarzenie z naszej bliższej lub dalszej historii, kiedy to żywioły zdecydowały o tym, jak potoczyły się dalsze losy ludzkości i zachowały się w naszej pamięci po dziś dzień. Raporty ze swoich poszukiwań uczniowie przesyłali w formie prac pisemnych lub plastycznych, do regionalnych oddziałów PIG-PIB (w Sosnowcu, Gdańsku, Szczecinie, Kielcach, Krakowie, Wrocławiu i Warszawie).

Pięcioro  uczniów naszej szkoły: Aleksandra Białkowska, Aleksandra Kornacka, Oliwia Nadolska, Jan Pieczywok, Kacper Sułkowski napisało bardzo ciekawe referaty.  

Aleksandra Kornacka z klasy 8b została zaproszona do udziału w części teoretycznej konkursu  geologicznego, która odbyła się 14 maja 2019 r. w  Państwowym Instytucie Geologicznym w Gdańsku. Ola w I części pracy konkursowej opisała istotę powstawania trzęsień ziemi, wskazała ich wpływ na gospodarkę i życie ludzi w strefach aktywnych sejsmicznie. W II etapie uczennica odpowiadała na pytania konkursowe zawarte w teście pisemnym.

Po tym etapie Ola została wyróżniona z w półfinale regionalnym województw:

kujawsko-pomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego.

Podczas  etapu regionalnego uczennica  wykazała się dużą wiedzą geologiczną.

Oli życzymy dalszych sukcesów oraz rozwijania zainteresowań geologią w szkole ponadpodstawowej.

                                                                Dorota Zielińska – nauczyciel geografii

Od 13 do 17 maja 2019 r. uczniowie klas VI Szkoły Podstawowej nr3 im. E. Wojnowskiego w Wąbrzeźnie mieli okazję spotkać się z mieszkańcem Wąbrzeźna, emerytowanym nauczycielem Panem Wiesławem Gajewskim.

Pan Gajewski od wielu lat odwiedza naszą szkołę i spotyka się z dziećmi. Każde ze spotkań jest wspaniałą lekcją historii. Młode pokolenie ma okazję dowiedzieć się więcej na temat przeszłości np. o armii gen. Hallera, w której służył tata Pana Gajewskiego, czy powstaniu warszawskim, w którym walczył brat. Szanowny gość nie tylko opowiadał, ale przygotował i pokazał prezentację nawiązującą do czasów, o których mówił. Uczniowie byli poruszeni tym, co usłyszeli i zobaczyli. Ponadto dzieci mogły przyjrzeć się pamiątkom rodzinnym. Dodatkowo klasy VI miały również okazję pobawić się, gdyż Pan Gajewski przygotował dla nich szereg zabaw i zagadek.

Bardzo dziękujemy Panu Wiesławowi Gajewskiemu za „żywą lekcję historii”, która na długo zostanie w naszej pamięci.

(aw)