Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
tel. 56 688 20 19
sp3@wabrzezno.com

foto1

SP 3

foto1

SZKOŁA

foto1

PRZYJAŹNI

foto1

SPORTU

foto1

I SUKCESU :)



 

 

 

 

 

 

O tym, że każdy człowiek jest wyjątkowy i wartościowy przekonali się uczniowie klas czwartych SP 3, którzy w czwartek 9 listopada wraz z opiekunami udali się do teatru „Baj Pomorski”  w Toruniu. Muzyczny spektakl dla dzieci, inspirowany musicalem Milosa Formana „Hair", wywarł na nich duże wrażenie.

 

Bohaterowie to: pająk bez nóg, osa bez żądła, poczwarka motyla, która wstydzi się  wyjść z kokonu, bo uważa, że jest za gruba, dwa brzydko pachnące karaluchy oraz tajemnicza istota o dziwnym imieniu – Bleee. Wszyscy mieszkali w hippisowskim busie, jednak nigdzie nim nie jeździli. Pomimo, iż byli tam za karę, wcale nie chcieli się stamtąd ruszać. Byli na siebie skazani, ale nie umieli żyć razem, bo nie akceptowali samych siebie. Nauczył ich tego dopiero Paź Królowej. Pokazał, że każdy z nich ma jakiś talent, że coś znaczy, że coś potrafi. Piękny i mądry spektakl pt. „Bleee…” w reżyserii Laury Słabińskiej był inny niż wszystkie. Sporo było w nim muzyki, śpiewu i tańca.

         Zarówno uczniowie, jak i opiekunowie zgodnie uznali spektakl za godny polecenia.

(ab)

Fotki w Galerii

 

Mama Zuzi Dylewskiej oraz mama Zuzi Kraczyńskiej zorganizowały dla dzieci warsztaty kulinarne w ramach ogólnopolskiej akcji „Śniadanie daje moc”. Dzieci wykonywały piękne kanapki, bo wzory w wędlinie, serze i warzywach wycinały foremkami. Potem przygotowywały owocowe szaszłyki, a do picia mamy  wycisnęły sok z pomarańczy. Na deser dzieci otrzymały ciasteczka owsiane. Takie śniadanie zamienia uczniów w siłaczy.

(ts)

Uczniowie klas szóstych wybrali się na wycieczkę do stolicy. Pomimo niesprzyjającej aury pogodowej, atmosfera wśród uczestników była bardzo gorąca. Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy, było Stare Miasto. Byliśmy na rynku, w Kościele pw. św. Jana Chrzciciela, poznaliśmy historię miasta podczas okupacji. Widzieliśmy również Kolumnę Zygmunta oraz Pomnik Syrenki Warszawskiej. Kolejnym punktem były Łazienki Królewskie, Stadion Narodowy czy wreszcie TVP. Uczestnicy wycieczki do stolicy zgodnie stwierdzili, że Warszawa da się lubić, a nawet można się w niej zakochać. Zwiedzaliśmy miejsca zabytkowe, ale i zachwycaliśmy się architekturą współczesną. Każdy z uczniów miał swojego faworyta, oto kilka opinii dzieci:

„Mnie najbardziej podobał się spacer po Łazienkach Królewskich. Niesamowite wrażenie zrobił na mnie Amfiteatr, a w szczególności półkolista widownia i kamienne rzeźby, przedstawiające sławnych autorów dramatycznych.”

„Nie spodziewałem się, że w Łazienkach do zdjęć „pozować" nam będą przepiękne pawie i liczne wiewiórki, to było bardzo miłe i sprawiło nam wiele radościJ

„Mnie zachwycił Zamek Królewski i jego historia ciekawie opowiedziana przez pana przewodnika. Dowiedziałem się również, że odbywały się tam słynne obiady czwartkowe u Króla Zygmunta Augusta Poniatowskiego. Ciekawe co wówczas serwowano?:)”

„Podobało mi się, że widzieliśmy najwyższy budynek w Polsce – Pałac Kultury i Nauki. Wrażenie zrobił na mnie fakt, że mieści ponad 3000 pomieszczeń.”

„Jestem kibicem, dlatego niezwykle ważnym punktem wycieczki był dla mnie Stadion Narodowy. Wizyta w tym miejscu była spełnieniem moich marzeń. Nie zapomnę tego uczucia, gdy weszliśmy na trybuny i podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie!”

„Ja zawsze marzyłam o karierze aktorskiej, dlatego nie mogłam doczekać się zwiedzania TVP. Mieliśmy szczęście, bo trafiliśmy na nagranie programu dla dzieci, któremu mogliśmy przyjrzeć się zza kulis. Stwierdziłam, że praca aktorów jest bardzo ciężka, a zarazem niezwykle interesująca.”

Wyjazd do Warszawy był naprawdę niezwykłym przeżyciem. Część uczniów w stolicy była już kilka razy z rodzicami, ale wszyscy zgodnie twierdzą, że za każdym razem można odkryć w niej coś nowego i interesującego.

(KB, uczniowie SP 3)

Fotki w Galerii

 

Nadzieja, walka, odwaga to hasła, które przyświecały Polakom walczącym o wolność. Ich wartość została przybliżona uczniom klas III-VII podczas uroczystego apelu przygotowanego przez panie: Edytę Kuczkowską, Karolinę Bartos i Wiesławę Szydzik z okazji Święta Odzyskania Niepodległości. Ideą spotkania było przypomnienie bezimiennych bohaterów walki o wolność. Tym razem młodzi aktorzy wcielili się w role nie tylko dzielnych, młodych żołnierzy, ale również ich matek, żon, a nawet dzieci. Całość przedstawienia uzupełniały komentarze babci i dziadka, którzy bardzo wiarygodnie opowiadali o minionych wydarzeniach. Widzowie mieli okazję zrozumieć specyfikę tamtych czasów, poczuć emocje, towarzyszące ówczesnym Polakom. W jeszcze głębszym zrozumieniu ich tragicznej sytuacji pomógł publiczności taniec zaborców – muzyka, ruch i symboliczne czarne flagi, niszczące Polskę, wywołały moc emocji i wzruszeń. Całość przedstawienia uzupełniały piosenki patriotyczne w wykonaniu zespołu wokalnego. Wreszcie, po 123 latach niewoli, Polska odzyskała niepodległość! Apel uświadomił wszystkim uczniom, jak ważna jest Polska oraz co w dzisiejszych czasach znaczy, tak często lekceważone i niedoceniane słowo: Wolność.

(KB)

30 października dzieci z grup przedszkolnych – „Słoneczka” i „Promyczki” wzięły udział w pierwszym spotkaniu z cyklu „Cała Polska czyta dzieciom – Spotkania z Franklinem”.

Celem akcji jest rozwijanie potrzeby kontaktu z książką poprzez dostarczanie wzorców pięknego czytania oraz  zapoznanie z wybranymi utworami literatury dziecięcej.

 Dzieciom bardzo spodobała się książka Paulette Bourgeois -Franklin idzie do szkoły” czytana przez p. Karolinę Borowiecką, opisującą historię żółwika, który po raz pierwszy poszedł do szkoły. Dzieci słuchały jej z wielką uwagą, chętnie odpowiadały na zadawane pytania dotyczące treści książki, które przygotowała p. Magdalena Dąbrowska.

 

 

 

Dzieci dzieliły się swoimi wrażeniami i przeżyciami  z  pierwszych dni pobytu w oddziałach przedszkolnych oraz porównywały je z odczuciami bohatera książeczki. Po udzieleniu wyczerpujących odpowiedzi z dużym zaangażowaniem przystąpiły do wspólnej zabawy integracyjnej i wykonaniu pracy plastycznej.

Za skupienie i staranność dzieci zostały nagrodzone drobnymi słodkościami oraz przekonaniem, że nie tylko One miały obawy przed rozpoczęciem przygody z nauką. A strach i obawa – to nic strasznego. Ważne, by mieć dobrego PRZEWODNIKA

                                                                                                                      (KB, MD)